Carunalaiset tekivät virtuaalisen road-tripin asiakkaiden luokse

Artikkeli
Kun korona-aika esti Suomen sisäisen matkustamisen, täytyi asiakkaiden tapaamisessa olla luova. Teimme korona-aikana virtuaalimatkan kymmeniin kuntiin verkkoalueillamme, ja tapasimme satoja henkilöasiakkaita.

Asukasillassa, eli järjestäjien kesken tupaillassa, kerrottiin tulevien sähköverkon rakentamisprojektien aikatauluista ja etenemistä ja annettiin alueen asukkaille mahdollisuus saada vastauksia heitä askarruttaviin kysymyksiin. Osallistujat saivat myös tietoa siitä, kehen olla yhteydessä tulevaisuudessa, jos kaivutyöt vielä askarruttavat. 

Asukkaiden yleisimmät kysymykset koskivat kaivureittejä sekä sitä, millainen jälki kaivamisesta jää ja menevätkö esimerkiksi istutukset pilalle. Lisäksi asukkaat olivat kiinnostuneita siitä, voiko omia sähkö- tai viemäröintitöitä yhdistää Carunan kaivuprojekteihin, kun maa on jo valmiiksi auki. Usein tällaiset yhdistämiset on saatu onnistumaan, kun asiasta on päästy sopimaan hyvissä ajoin.  

Moni oli kiinnostunut myös siitä, saako samalla valokuidun tai uudet katuvalot. Usein pyydämme operaattorit tai kunnat mukaan rakentamiseen, jolloin maata ei tarvitse kaivaa auki useaan kertaan.  

Virtuaaliset tupaillat saivat kiitosta  

Saimme virtuaalisista tupailloista paljon kiitosta asiakkailta. Selvästi yli puolet osallistujista koki saaneensa tilaisuudessa hyödyllistä tietoa. Monessa avoimessa palautteessa kiiteltiin sitä, että tietoa tulevista työmaista jaettiin etukäteen.  

Lisäksi tupailtoja pidettiin selkeinä ja kattavina. 

"Asiakkaana tuntuu mukavalta, kun yhtiö antaa projektille kasvot", luki yhdessä palautteessa.  

"Projektin kasvot" tilaisuuksissa olivat Carunan hankepäällikkö Jere Mättö ja Eltelin aluepäällikkö Jaakko Niemi.  

Jere Mättö, millaista oli tavata asiakkaita virtuaalisesti? 

"Antoisaa! Mielestäni konsepti onnistui erinomaisesti. Onneksi uskalsimme Carunalla olla rohkeita asian kanssa." 

Osallistujia virtuaalitilaisuuksissa oli yhtä paljon kuin entisen maailman live-versioissa. Virtuaalitapahtuma mahdollisti videotallenteen tekemisen niille, jotka eivät päässeet paikalle. 

Mätön mukaan virtuaalikonsepti lähti alusta asti hyvin lentoon.  

"Ainoa mikä virtuaalitilaisuuksista puuttuu, on rento kahvittelu asiakkaidemme kanssa ja tarkempi asiakaskohtainen keskustelu esimerkiksi tulevista kotipihan kaivutöistä." 

Carunan asukasiltojen materiaalit löydät täältä

Carunan asiakaspalvelijoita työpisteillään

Lue lisää