Hej! Hur kan vi stå till tjänst?

ARTIKEL

14.09.2020 kl. 08:00
För oss är det viktigt att kunna erbjuda bekväm och enkel kundservice – därför finns vi till för dig dygnet runt. Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att utveckla den digitala kundtjänsten och i dag har du tillgång till flera elektroniska servicekanaler. Vi sköter ditt ärende tillsammans!

Caruna+ – tjänsten inom räckhåll

Ladda ned från Google Play eller AppStore och ha alltid tillgång till Caruna+, så kan du sköta dina elärenden när det passar dig bäst. 

I mobilappen hittar du verktyg för bland annat eluppföljning, betalning av fakturor eller ändring av betalningsdag. Lika enkelt är det att jämföra priserna i Carunas produktsortiment och byta produkt.

Caruna.fi-webbplatsen hjälper dig i många situationer

På vår webbplats hittar du blanketter för olika behov – skicka en fråga, be oss ta kontakt, rapportera ett fel i elnätet eller beställ el till tomten. 

Om du loggar in i Caruna+ kan du ta i bruk Elvakten, som informerar och meddelar dig om elförsörjningen bryts. Vi rekommenderar också att du klickar fram störningskartan för att se hur felreparationen framskrider. 

I Caruna+ kan du även

  • betala fakturor eller ändra betalningsdag
  • checka aktuell information om elförbrukningen
  • rapportera ett fel och 
  • diskutera med kundtjänsten i vår chatt 

Du hittar även svar på de vanligaste frågorna.

Allt det här dygnet runt! 

Var annars når du oss?

I brådskande eldistributionsärenden ber vi dig alltid ringa vår avgiftsfria felanmälningstjänst 0800 1 95011 (24 h). Brådskande fall kan vara exempelvis en ”sprakande” kvist, gren eller annat objekt som inte hör hemma på ellinjen, en brinnande transformatorstation eller nollfel, som gör att lamporna inomhus kan lysa starkt eller svagt och att elapparaterna fungerar konstigt. I annat fall räcker det med information om fel i elnätet med den här blanketten

Facebook och Twitter hjälper vi dig vardagar kl. 816. 

Dela artikeln
Facebook icon Twitter icon LinkedIn icon