Sköt dina ärenden när som helst i Caruna+

I tjänsten Caruna+ kan du sköta dina elärenden då det passar dig. Du kan betala dina fakturor eller flytta betalningsdagen för en faktura, följa din elförbrukning eller uppdatera dina kunduppgifter. Caruna+ är tillgänglig dygnet runt både på webben och som mobilapplikation.

Sköt dina ärenden snabbt i chatten

Vi betjänar i chatten vardagar kl. 8–16. Under övriga tider hjälper vår kundbetjäningsrobot Carolina dig med enkla ärenden gällande kontrakt och fakturor.

Kundtjänst i sociala medier

Du kan även kontakta vår kundtjänst på Facebook och Twitter vardagar kl. 8–16.

När det blir elavbrott

Ifall elen är avbruten och felet syns inte på kartan, ring oss. Vi mottar felanmälningar runt om dygnet vid 0800 195 011. Ifall du har mer noggrann information gällande felplatsen, ladda ner Caruna+ så får vi exakta läget på platsen direkt via applikationen.

Beställ meddelanden om elavbrott

Du kan få information om planerade och oplanerade strömavbrott via e-post eller sms direkt till din mobiltelefon.

Som personkund får du betjäning på numret 0200 23222 (lna/msa) vardagar kl. 8–18. Använd numret +358 20 520 5994 när du ringer från utlandet (samtalspris från utlandet). Företagskunder betjänar vi på numret 0200 23424 (lna/msa) vardagar kl. 8–16.

Vanliga frågor

Hur meddelar jag att mina kontaktuppgifter ändrats?

Om dina kontaktuppgifter ändras, är det bra om du meddelar dina nya kontaktuppgifter i Caruna+  så snart som möjligt. Du kan också kontakta vår kundtjänst.

Jag har bytt elförsäljare, varför har jag fortfarande fått en faktura av Caruna?

Du har bytt elförsäljare, inte elöverföringsbolag. Elen överförs och elöverföringen faktureras alltid av ett lokalt elöverföringsbolag som Caruna. Du kan inte byta elöverföringsbolag eftersom varje område endast har ett bolag som överför el. Denna regel gäller därför att det inte är ekonomiskt vettigt att bygga och underhålla flera parallella nätverk på ett och samma område.