Hoida asioitasi milloin vain Caruna Plussassa

Caruna Plus -palvelussa voit hoitaa sähköasioitasi silloin, kun sinulle sopii. Voit maksaa laskujasi tai siirtää laskun maksupäivää, seurata sähkönkulutustasi tai päivittää asiakastietojasi. Caruna Plus on käytössäsi vuorokauden ympäri netissä ja mobiilisovelluksena.

Chatista saat vastauksen nopeasti

Palvelemme chatissä arkisin klo 8–16. Muina aikoina sinua auttaa asiakaspalvelurobottimme Casper.  

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa

Tavoitat asiakaspalvelumme Facebookista ja Twitteristä arkisin klo 8–16.

Sähkökatkon sattuessa

Jos sähköt ovat pois eikä vika näy häiriökartalla, soita meille. Otamme vikailmoituksia vastaan vuorokauden ympäri numerossa 0800 195 011. Jos sinulla on tarkempaa tietoa vikapaikasta, lataa Caruna+ ja saamme vikapaikan tarkat tiedot saman tien.

Tilaa ilmoitukset sähkökatkoista

Voit saada tiedon sähkökatkoista matkapuhelimeesi tai sähköpostiisi.

Henkilöasiakkaana saat palvelua numerosta 0200 23222 (pvm/mpm) arkisin klo 8–18. Kun soitat ulkomailta, käytä numeroa +358 20 520 5994 (ulkomaan puheluhinta). Yritysasiakkaita palvelemme numerossa 0200 23424 (pvm/mpm) arkisin klo 8–16.

Usein kysyttyä

Miten ilmoitan muuttuneista yhteystiedoistani?

Jos yhteystietosi muuttuvat, sinun kannattaa ilmoittaa uudet yhteystietosi sähköisen asiointikanavamme Caruna Plussan kautta mahdollisimman pikaisesti. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta.

Vaihdoin sähkönmyyjää, miksi saan laskun Carunalta?

Olet vaihtanut sähköenergian myyjää, et sähkönsiirtoyhtiötä. Sähkön jakelee ja laskuttaa aina paikallinen sähkönsiirtoyhtiö kuten Caruna. Sähkönsiirto on tarkoin  seuratun ja valvotun monopolitoiminnan alaista, eikä sitä voi täten kilpailuttaa. Sähköenergian voi sen sijaan kilpailuttaa ja hintoja voi vertailla esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämässä palvelussa.

Muutin äskettäin eikä asunnossani ole sähköä. Miten saan sähköt asuntooni?

Muistithan tehdä sähkönmyyntisopimuksen? Jotta voimme napsauttaa sähköt päälle, tulee sinulla olla voimassa oleva sähkönmyyntisopimus. Otathan siis pikimmiten yhteyttä sähkönmyyjään! Voit valita sähkönmyyjän itse esimerkiksi Energiaviraston palvelusta sahkonhinta.fi. Kun sopimus on tehty, saat meiltä tekstiviestin, jolla varmistamme, että sähköt voi kytkeä turvallisesti päälle.