Sähkölasku-uudistus

Sähkölasku-uudistus

Sähkönsiirtolaskusi on uudistunut

Syyskuusta 2017 alkaen sekä Caruna Oy:n että Caruna Espoo Oy:n sähkönsiirrosta laskuttaa Caruna Oy.

Mitä muutos tarkoittaa?

Aikaisemmin Caruna Oy:n ja Caruna Espoo Oy:n sähkönsiirtolaskujen lähettäjä on ollut Fortum Asiakaspalvelu Oy, koska Caruna on ostanut laskutuspalvelut Fortumilta. Yhteistyömme Fortumin kanssa on päättynyt ja nyt Carunan molempien verkkoyhtiöiden (Caruna Oy ja Caruna Espoo Oy) laskuttajayhtiö on Caruna Oy. 

Fortum Asiakaspalvelu Oy laskuttaa edelleen asiakkaitamme, jotka ostavat sähköenergian Fortumilta.

Kun  maksat sähkönsiirtolaskuja, huomioithan uuden maksun saajan (Caruna Oy) sekä vaihtuneen tilinumeromme. Muistutamme tilinumeron vaihtumisesta laskuillamme. Suoramaksu- ja e-laskuasiakkaitamme kehotamme huomioimaan pari seikkaa, joista kerromme tarkemmin tällä sivulla hiukan alempana.

Jotkin asiakkaamme ovat saaneet muutoshetkellä tutusta laskutusrytmistä poikkeavan laskun. Laskutusyhtiö vaihtui syyskuussa Caruna Oy:ksi. Fortum Asiakaspalvelu Oy on laskuttanut sähkönsiirrosta elokuun 2017 loppuun saakka, ja juuri tämä lasku on saattanut joillakin asiakkaistamme tulla heti edellisen laskun perään. Jos sait laskutusrytmistäsi poikkeavan laskun, voit maksaa sen normaalisti. Laskutusrytmi palautuu pian ennalleen ja saat laskut sinulle tutussa rytmissä (neljä tai kuusi laskua vuodessa).

Asiakkailla, joilla on ylläpito- tai vuosisähkösopimus kanssamme, laskutusrytmi on muuttunut pysyvästi. Jatkossa laskutamme sähköliittymän ylläpidosta neljästi vuodessa aiemman kerran vuodessa -rytmin sijaan yleisten verkkopalveluehtojen (VPE 2014, kohta 11.2) mukaisesti. Olemme tiedottaneet ylläpitoasiakkaitamme muutoksesta kirjeitse.

Sähkölaskun ilme on uudistunut. Lasku on jäsennelty selkeämmäksi ja sillä on raikkaampi ilme. Laskun alaosassa olleen vanhan tutun tilisiirto-osan korvaa maksutiedot-alue.
Katso tästä, miltä uusi lasku näyttää. (Huom. Esimerkkilaskussa kaikki tiedot ovat viitteellisiä.)

Katso myös alla oleva video, jolla kerromme uudesta sähkölaskusta:

 

Tärkeää tietoa

Aiemmin voimassa olleet suoramaksusopimukset ovat päättyneet, teethän uuden suoramaksusopimuksen

Laskutusyhtiön vaihduttua syyskuussa 2017, aiemmat suoramaksusopimukset ovat päättyneet. Mikäli haluat jatkossakin hoitaa laskusi suoramaksulla, pyydämme sinua tekemään uuden suoramaksusopimuksen omassa pankissasi. Jos olet OP:n asiakas, sinun ei tarvitse tehdä uutta suoramaksusopimusta.

Toimi näin:

Joidenkin pankkien kanssa suoramaksusopimuksen voi tehdä puhelimitse, mutta useimmat pankit kuitenkin edellyttävät käyntiä konttorilla. Otathan asiassa yhteyttä omaan pankkiisi.

  • Ota mukaasi Caruna Oy:n lähettämä sähkönsiirtolasku, kun teet uutta suoramaksusopimusta pankissa tai puhelimitse. Laskusta pankin asiakasneuvoja näkee tarvittavat tiedot uuden suoramaksusopimuksen tekemiseksi.
  • Uusi laskutusyhtiö on Caruna Oy. Tee siis pankin kanssa suoramaksusopimus Caruna Oy:lle.

Kun olet tehnyt uuden sopimuksen, saamme siitä pankista ilmoituksen.