Tietoa koronaepidemian vaikutuksista Carunan toimintaan

Olemme saaneet sekä asiakkailtamme että yhteistyökumppaneiltamme kysymyksiä koronavirusepidemian vaikutuksista muun muassa sähköverkon rakentamiseen ja laskujen maksuaikatauluihin.

Tältä sivulta löydät tietoa, millaisia muutoksia toimintatapoihin Caruna tekee tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Työntekijöidemme, asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme terveys on meille ykkösasia. 

Kerromme myös mahdollisuudesta saada lisäaikaa laskunmaksuun sekä toimintaohjeet henkilöasiakkaillemme sen hakemiseen.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja päivitämme tietoja tänne. 

Saat sähköä myös poikkeusoloissa

Huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat sähköä sähköt ja mahdolliset viat korjataan mahdollisimman nopeasti. Julkaisimme aiheesta tiedotteen perjantaina 13.3. Voit lukea sen tästä.

Jatkamme säävarman sähköverkon rakentamista verkkoalueillamme ympäri Suomen. Toistaiseksi emme asenna valokuituverkkoa asiakkaidemme kiinteistöjen sisätiloissa.

Koronavirusepidemia vaikuttaa myös Carunan toimitusketjun yrityksiin ja niiden talouteen. Haluamme helpottaa urakoitsijoiden selviytymistä koronan aiheuttamista taloudellisista menetyksistä ja nopeutammekin laskujen maksuaikataulua elokuun loppuun saakka palaten normaaliin maksurytmiin vasta syyskuussa.

Voit osallistua rakentamisen tiedotustilaisuuksiin verkossa

Kun sähköverkon työmaan suunnittelu käynnistyy, kutsumme asiakkaamme tiedotustilaisuuteen. Toistaiseksi tilaisuuksia ei järjestetä, mutta niihin voi osallistua verkossa. Lähetämme kutsut tekstiviestillä tai sähköpostilla. Kutsuja silmällä pitäen asiakkaidemme kannattaakin tarkistaa, että meillä on oikeat yhteystiedot ja päivittää tiedot ajan tasalle Caruna Plussassa. Voit myös lähettää meille viestin chatissä.

Asennustyöt asuintiloissa

Jos asennustöitä on välttämätön tehdä asiakkaiden asuintiloissa, Carunan urakoitsijat sopivat niistä aina etukäteen puhelimitse tai sähköpostilla. Jos yhteyttä ei tätä kautta saada, urakoitsijat voivat olla yhteydessä myös suoraan kotiovella, tällöin erityistä varovaisuutta ja huolellisuutta noudattaen. Asentajat saavat tehdä töitä ainoastaan, jos ovat itse terveitä eivätkä kuulu koronaviruksen riskiryhmään.

Asennustöitä asuintiloissa tai kiinteistöissä tehdään vain ja ainoastaan, jos asiakas antaa siihen luvan. Jos asuintiloissa on viranomaisen karanteeniin tai eristykseen määräämiä henkilöitä tai koronavirustartunta on todettu testillä, ei asennustöitä saa tehdä ennen kuin karanteeni tai eristys on päättynyt tai sairaudesta on toivuttu.

Asennustöissä noudatetaan aina kulloinkin voimassa olevaa THL:n oheistusta käsihygieniasta, turvaväleistä sekä suojavarusteista. Asentajilla on velvollisuus käyttää suojavarusteita (hengityssuojain, kertakäyttöhansikkaat), mikäli asiakas tätä vaatii. Asentajat pesevät tai desinfioivat kädet ja työkalut sekä ennen asennustöiden aloittamista että niiden jälkeen.

Asukaspalvelu paikan päällä palvelemassa

Carunan sähköverkon rakentamisen ajankohtaisista asioista asiakkaillemme kertonut Asukaspalvelu on muuttanut toimintaansa koronavirusepidemian vuoksi. Asiakkaitamme ei voida nyt kohdata kauppakeskuksissa ja toreilla, joten asukaspalvelijat soittavat asiakkaillemme arkisin klo 10-18 välillä. Puhelut tulevat 045 tai 09 -alkuisista numeroista.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on avoinna normaalisti. Kaikkein nopein tapa ottaa yhteyttä ja saada vastaus kysymykseen on verkkosivujemme chat, joka on avoinna ympäri vuorokauden. Katso tästä yhteystietomme.