Egen el - Caruna+

I vår tjänst Caruna+ kan du sköta dina elärenden då det passar dig. Du kan följa med din elförbrukning, granska och uppdatera dina kunduppgifter samt bläddra i dina fakturor.

Den avgiftsfria tjänsten kan användas också via mobilenhet och via Caruna+-applikationen. Efter att du registrerat dig i tjänsten kan du använda samma användarkonto både på webbsidan och i appen.

Följ med din egen elförbrukning via Caruna+

Uppföljningen av elförbrukningen lyckas praktiskt via Caruna+ - kolla vår instruktionsvideo!
 
Du kan bekanta dig med din elförbrukning genom att följa den på Caruna+ elövervakningstjänsten. Den visar dig din förbrukning med upp till en timmes noggrannhet och du kan även kolla vilken elöverföringsprodukt som är billigast åt dig.

Ta emot meddelanden om elavbrott via textmeddelande

Som en del av tjänsten kan du också aktivera elvaktstjänsten, som meddelar dig om elavbrott och kommande planerade avbrott via textmeddelande.

Du hittar nyttiga länkar direkt på första sidan

Caruna+ -palvelu

För att skapa ett nytt användarkonto behöver du en fungerande e-postadress.

Personkund: Du kan registrera ett nytt användarnamn eller logga in i tjänsten med dina nätbankskoder. Se instruktioner på videon (på finska). Vi använder nätbankskoder för att verifiera din identitet och för att garantera att tjänstens användningssäkerhet. Identifieringen görs en gång.

Företagskund: För registrering behöver du ditt kundnummer och förbrukningsställenummer. Se instruktioner på videon (på finska). Från våra företagskunder krävs ingen nätbanksidentifiering.

Efter registreringen kan du logga in i tjänsten med ditt användarkonto. Ditt användarkonto består av din e-postadress och lösenordet du valt.

Ladda ner Caruna+ appen i AppStore eller Play Butiken:

Lataa Caruna Plus AppStoresta    Lataa Caruna Plus Google Playsta

Om du glömt ditt lösenord

Om du glömt ditt lösenord kan du klicka på ”Har du glömt ditt lösenord?”-knappen i inloggningsvyn. Ange din e-postadress, ditt mobiltelefonnummer och den valideringstext som visas på bilden och klicka på länken "Be om kod för lösenordsändring". Du får en länk till din e-post och via den kan du byta ditt lösenord.

Så att representerandet av en annan kund fungerar, så måste båda kunderna vara registrerade till Caruna+. Om du vill ge en annan person rätt att granska dina uppgifter, ska du uppdatera din representants användarnamn i uppgifterna om ditt konto.

Gör så här:

  • Logga in på Caruna+ via vår framsidas höger övre hörn
  • Gå till ”Kunduppgifter och avtal” från panelen på vänster och tryck sedan på länken ”hantera representationsrättigheter” under dina egna uppgifter
  • Lägg till det användarkonto du vill ge rätt att representera dig via tjänsten
  • Be den användaren du vill ge representationsrätt åt att acceptera representationen, så aktiveras ändringen

Om du har tillstånd att sköta ärenden för någon annan person eller till exempel för ett husbolag som du representerar, ska du registrera dig i Caruna+ genom dina nätbankskoder. På ditt eget användarkonto ser du kundrelationerna du representerar.