Väderbeständig utveckling garanterar en smidig vardag for kunderna

BLOGG

04.02.2020 kl. 14:27
Stormen Mauri från 1982 har stannat kvar i mitt minne: jag var ute med min vän när träd började plötsligt falla omkring oss. Situationen var skrämmande och det känns som om vinden skulle svepa oss med sig. Efter Mauri har det kommit flera andra stormer, och i mitt arbete är jag fortfarande vaksam när stormer drar in. Får kunderna snabbt hjälp vid felsituationer och hur bra kan vi leva upp till kundernas förväntningar i krissituationer?

Klimatförändringen ökar på extrema väderfenomen. Stormer fäller årligen miljoner av träd. Nästan hälften av elavbrott, som är mer än tre minuter, i vårt elnätverk har med vädret att göra.I Finland finns det lyckligtvis inga elavbrott som förmörkar hela staden. Detta är inte för att det är inte möjligt utan för att vi har arbetat målmedvetet för att förbättra och underhålla elnätverket. Vid stormer accentueras kundtjänstens roll: kontakterna måste skötas snabbt dygnet runt.

Vi vill erbjuda våra kunder bästa service och därtill informera dem om det

Caruna börjar den första reklamkampanjen Väderbeständig utveckling i sin historia eftersom vi vill nå våra kunder bättre, berätta om våra tjänster och om vad vi gör. Det är viktigt för oss att garantera en smidig vardag för alla våra kunder både i hushåll, företag och kommuner. Jag hoppas att med hjälp av kampanjen hittar våra kunder just de tjänster som kan förlätta deras vardag.

Elvärket är samhällets ryggrad: utan el kan hushåll hålla värmen i översnitt i ett dygn. Med den väderbeständiga utvecklingen vill vi att i framtiden kan finländare känna sig allt mer tryggare. Vår viktigaste uppgift är att distribuera el till våra kunder och producera en flytande nättjänst. Detta vill vi berätta om.

 

 

Katriina Kalavainen

Katriina Kalavainen, Kunddirektör

Dela artikeln
Facebook icon Twitter icon LinkedIn icon