Oberoende kanal för sökande av ändring - Caruna får egen kundombudsman

Oberoende kanal för sökande av ändring - Caruna får egen kundombudsman

Till Carunas kundombudsman har utnämnts Jarmo Ström, elbranschproffs med lång erfarenhet.

Om kunden är missnöjd med Carunas tjänster eller produkter och kundtjänsten inte har hittat en lämplig lösning på situationen, kan kunden också vända sig till Carunas kundombudsman. Kundombudsmannen är ett snabbt, rättvist och oberoende sätt att få en lösning på problemet. 

Till kundombudsmannen kan kunden skicka en begäran om omprövning, där den berättar med vad och varför den är missnöjd. Kundombudsmannen går igenom alla dokument som är relaterade till ärendet och tar vid behov kontakt med kunden.

- Oftast är kunderna nöjda med våra lösningar, men ibland finns det något som de funderar över. En god och konstruktiv diskussion är i nyckelposition när man utreder tvister och meningsskiljaktigheter. Vårt mål är att hitta en lösning som båda parterna är nöjda med och att kunden är nöjd med slutresultatet, konstaterar Ström, som har utnämnts till Carunas kundombudsman.

Bra att veta

Om kunden inte är nöjd med vår tjänst eller produktion har den rätt att göra en reklamation. Vi strävar efter att behandla meningsskiljaktigheterna redan under kundbetjäningssituationen, så att sakerna kan lösas så fort som möjligt.

Kunden kan ändå vara missnöjd med vår lösning, och har då rätt att lämna in en begäran om omprövning. Kundombudsmannen förhandlar alltså med våra kunder om en sak inte har kunnat lösas i kundtjänsten.

Du kan ta kontakt med kundombudsmannen via en webblankett eller per telefon och begäran om omprövning kan vid behov också skickas per post. Läs mer på vår webbplats!

Läs mer