Nyhetsrum

Caruna förlänger telefonkundtjänstens öppettider fr.o.m. 1.10.2018

Caruna förlänger telefonkundtjänstens öppettider fr.o.m. 1.10.2018

Från och med oktober kan våra personkunder sköta sina elärenden per telefon vardagar kl. 8–18.

"Beslutet om tjänstetidens förlängning fattades på basis av kundresponsen vi fått. Personkunder vill kontakta oss efter att de kommit från jobbet och fått i fred läsa igenom dagens eller veckans post. Dessutom har alla inte heller möjlighet att kontakta oss under arbetsdagen", säger Henna Matikainen, kundrelationschef vid kundtjänstcentralen.

För tillfället gäller förlängningen av tjänstetiden endast telefonkundtjänsten.

"Vi utvecklar ständigt våra tjänster, och vi tror att man i framtiden kommer att förvänta ännu mer tillgänglighet från oss – på alla våra servicekanaler", konstaterar Matikainen.

Carunas flerkanaliga kundtjänst omfattar telefon-, chat- och e-posttjänster samt kundens självbetjäning i Mina sidor-tjänsten. I början av 2019 lanserar Caruna sin egen mobilapplikation.

Läs mer

08.10.2018
Kabelvisning arrow-right