Gör felanmälan

Kontrollera först störningskartan

Kontrollera alltid störningskartan innan du rapporterar ett fel. Kartan uppdateras med några minuters mellanrum. Om elavbrottet visas på kartan ska du endast rapportera felet ifall du har noggrannare information om orsaken till felet. Den kan vara till exempel ett träd som fallit över ellinjen, en gnistrande transformator, en stolpe som fallit ner eller ett snedställt kopplingsskåp.

Hämta Caruna+ och få snabbare felreparation

Du kan anmäla fel snabbt genom att hämta applikationen Caruna+ på din mobil, så vi får omedelbart din felanmälan. Fel repareras snabbare när du anmäler oss om vad som kan ha orsakat felet (till exempel ett träd på elledningar).

Vår avgiftsfria felanmälningstjänst dejourerar 24 h

Om strömmen är av och felet visas inte på störningskartan och du har ännu inte fått ett meddelande om elavbrottet från oss ska du ringa oss. Vår avgiftsfria feltjänst dejourerar dygnet runt på numret 0800 195 011. Även chat-tjänsten för störningskartan hjälper dig dag och natt.

Rapportera skador i elnätet med blanketten

Om strömmen fungerar, men du har upptäckt en skada i elnätet, ska du anmäla den till oss med hjälp av blanketten. Skadan kan vara till exempel ett träd som fallit över ellinjen, en gnistrande transformator, en stolpe som fallit ned eller ett snedställt kopplingsskåp. Vi behandlar din anmälan inom cirka 1–3 dagar.