Korvaukset sähkökatkoista ja vahingoista

Korvaukset sähkökatkoista ja vahingoista

Korvauskäytäntömme perustuvat sähkömarkkinalakiin, siihen pohjautuviin yleisiin sopimusehtoihin, kuten verkkopalvelu- tai liittymisehtoihin, asiakkaiden kanssa tehtyihin sopimuksiin sekä toimialasuosituksiin.

Maksamme vakiokorvauksen yli 12 tunnin yhtäjaksoisesta sähkökatkosta automaattisesti sopimusehtojen mukaisesti. Keskeytys alkaa siitä, kun vika on tullut tietoomme joko käyttöjärjestelmämme kautta tai asiakkaan ilmoituksesta.

Vakiokorvaukset määräytyvät seuraavasti:

Keskeytysaika Lain asettama korvausprosentti Carunan korvausprosentti 1.7.2018 alkaen
12–24 tuntia 10  12 
24–72 tuntia 25  30 
72–120 tuntia 50  60 
120–192 tuntia 100  120 
192–288 tuntia 150  180
Yli 288 tuntia 200 240
Täytä tarkastuspyyntölomake

Tee vakiokorvauksen tarkastuspyyntö

Tällä lomakkeella voit lähettää meille vakiokorvauksen tarkastuspyynnön. Huomioithan, että automaattinen vakiokorvaus ei välttämättä näy heti katkon jälkeen saapuvassa laskussa.

Tarkastuspyyntöä varten tarvitset käyttöpaikka- ja asiakasnumerosi, jotka löydät esimerkiksi sähkölaskultasi. Monia asiakkuuttasi koskevia tietoja löydät kätevästi Omat sivut -palvelusta, jota voit käyttää ympäri vuorokauden.

Jos saamasi vakiokorvaus ei vastaa käsitystäsi sähkökatkon pituudesta, tai korvausta ei näy seuraavalla kahdella laskulla, voit lähettää vakiokorvauksen tarkastuspyynnön.