Palvelumaksut – Carunan palvelumaksuhinnasto

Sovellamme palvelumaksuhintoja kaikilla verkkoalueillamme. Jos työ tehdään työajan (arkisin klo 8–16) ulkopuolella, veloitamme palvelumaksun kaksinkertaisena.

Maksuttomat palvelut

  • Verkkopalvelutuotteen vaihto (kerran vuodessa).
  • Mittarinluenta normaalissa luentarytmissä ja muuton yhteydessä.
  • Mittarin poisto.
  • Puunkaatoneuvonta.
  • Sähköjen jälleenkytkentä muuton yhteydessä.
  • Kaapelinäyttö, kun tilaus on tehty vähintään kolme työpäivää aiemmin. Carunan verkkoalueiden ulkopuolisten kaapeleiden näytöistä veloitamme todelliset kustannukset.

Kertakorvauksena laskutettavat palvelut

Palvelu Hinta, euroa
Asiakkaan pyynnöstä tehty mittarinvaihto tai tarkistus, kun mittari tarkistuksessa toimii oikein 200,00

Työmaa- tai tilapäiskeskuksen mittarointi, kytkentä ja irrotus

- Yksi kaapeli
- Lisäkaapelit

 

500,00
150,00

Mittarin siirto asiakkaan pyynnöstä

- Erillistyönä
- Muun työn yhteydessä

 

150,00
50,00

Laitteiston irrottaminen verkosta tai uudelleen kytkeminen 150,00
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen keskeytys (alv 0 %) ¹ 40,00
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen takaisinkytkentä 40,00
Erikseen pyydetty tai normaalista laskutusrytmistä poikkeava lasku 10,00
Erikseen pyydetty tiliote 10,00
Maksumuistutuksen lähettäminen (alv 0 %) ² 5,00
Maksusopimuksen tekeminen 5,00
Asentajan asiakaskäynti 120,00
Raportointipalvelun aloitus kolmannelle osapuolelle (käyttöpaikkakohtainen maksu) 9,00
Toimistotyön tuntiveloitus 50,00

Kuukausittain laskutettavat palvelut

Palvelu Hinta, euroa/kk

Verkkopalvelun ylläpitomaksu enintään 63 A liittymillä ³

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

11,00
15,00

Verkkopalvelun ylläpitomaksu yli 63 A liittymillä (0,4 kV)

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

80,00
130,00

Verkkopalvelun ylläpitomaksu 20 kV liittymillä

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

320,00
450,00

1) Sähköntoimituksen keskeytys sähkönmyyjän tilaamana laskutetaan sähkönmyyjältä arvonlisäverollisena palveluna 49,60 € (alv 24 %).
2) Myöhästyneestä maksusuorituksesta veloitamme korkolain mukaisen viivästyskoron.
3) Laskutamme verkkopalvelun ylläpitomaksun, jos asiakas haluaa keskeyttää sähkönkäytön, mutta pitää liittymissopimuksen edelleen voimassa. Veloitamme ylläpitomaksun myös, jos verkkopalvelusopimusta ei olla tehty uuden sähköliittymän valmistumista seuraavan kalenterivuoden loppuun mennessä.