Carunan koronatietoa asiakkaille ja yhteistyökumppaneille

Tietoa koronaepidemian vaikutuksista Carunan toimintaan

Olemme saaneet sekä asiakkailtamme että yhteistyökumppaneiltamme kysymyksiä koronavirusepidemian vaikutuksista muun muassa sähköverkon rakentamiseen ja laskujen maksuaikatauluihin.

Tältä sivulta löydät tietoa, millaisia muutoksia toimintatapoihin Caruna tekee tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Työntekijöidemme, asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme terveys on meille ykkösasia. 

Kerromme myös mahdollisuudesta saada lisäaikaa laskunmaksuun sekä toimintaohjeet henkilöasiakkaillemme sen hakemiseen.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja päivitämme tietoja tänne. 

Turvaamme sähkönjakelun myös poikkeusoloissa

Huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat sähköä sähköt ja mahdolliset viat korjataan mahdollisimman nopeasti. Julkaisimme aiheesta tiedotteen perjantaina 13.3. Voit lukea sen tästä.

Jatkamme säävarman sähköverkon rakentamista verkkoalueillamme ympäri Suomen. Toistaiseksi emme asenna valokuituverkkoa asiakkaidemme kiinteistöjen sisätiloissa.

Koronavirusepidemia vaikuttaa myös Carunan toimitusketjun yrityksiin ja niiden talouteen. Haluamme helpottaa urakoitsijoiden selviytymistä koronan aiheuttamista taloudellisista menetyksistä ja nopeuttaa laskujen maksuaikatauluaseuraavien kuukausien aikana.

Sähköverkon rakentamisen tiedotustilaisuudet väliaikaisesti verkossa

Kun sähköverkon työmaan suunnittelu käynnistyy, kutsumme asiakkaamme tiedotustilaisuuteen, jota tupaillaksikin kutsutaan. Toistaiseksi tupailtoja ei järjestetä paikkakunnilla, mutta siihen voi osallistua verkossa. Lähetämme kutsut tekstiviestillä tai sähköpostilla. Sinun kannattaa tarkistaa, että meillä on oikeat yhteystietosi. Voit tarkistaa ja päivittää yhteystietojasi Caruna Plussassa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatilla.

Asukaspalvelu

Carunan sähköverkon rakentamisen ajankohtaisista asioista asiakkaillemme kertonut Asukaspalvelu muuttaa toimintaansa koronavirusepidemian vuoksi. Asiakkaitamme ei voida nyt kohdata kauppakeskuksissa ja toreilla, joten asukaspalvelijat soittavat asiakkaillemme arkisin klo 10.00-18.00 välisenä aikana. Puhelut tulevat 045 tai 09 -alkuisista numeroista. Ensimmäiseksi Asukaspalvelu lähestyy Salon alueen asiakkaitamme, joille soitetaan 27.3. alkaen.

Asiakaspalvelu ja laskut

Laskujen maksu

Kaikilla Carunan henkilöasiakkailla on 19.3. ja 30.6. välillä mahdollisuus siirtää laskunmaksua jopa kolme kuukautta ilman kuluja. Toivomme, että voimme auttaa asiakkaitamme koronavirusepidemian aiheuttamien taloudellisten vaikutusten lieventämisessä. Emme toistaiseksi peri myöskään laskujen viivästyskuluja tai vakuuksia henkilöasiakkailta. Lue tästä lisää tiedotteestamme.

Henkilöasiakas voi tehdä maksupäivän siirron Caruna Plussassa

Asiakas voi valita laskulleen haluamansa maksupäivän Caruna Plussassa, jonka sovellusversion voi ladata Google Play -kaupasta tai AppStoresta.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on avoinna normaalisti. Kaikkein nopein tapa ottaa yhteyttä ja saada vastaus kysymykseen on verkkosivujemme chat, joka on avoinna ympäri vuorokauden.

Katso tästä kaikki yhteystietomme.