Sähkönjakelija Caruna tarjoaa henkilöasiakkailleen mahdollisuuden siirtää laskunmaksua kolme kuukautta ilman kuluja ja nopeuttaa laskujen maksua urakoitsijoille

MEDIATIEDOTE

23.03.2020 klo 10:44
Mahdollisuus maksuajan pidentämiseen koskee kaikkia Carunan yhteensä noin 600 000 henkilöasiakasta. Tällä toimenpiteellä Caruna haluaa osaltaan edesauttaa asiakkaitaan koronavirusepidemian aiheuttamien taloudellisten vaikutusten lieventämisessä. 

Maksuajan pidentäminen koskee 19.3.-30.6.2020 aikavälillä tehtyjä pyyntöjä eikä pidemmästä maksuajasta aiheudu asiakkaille korko- eikä muitakaan kuluja, kun pyyntö tehdään ennen laskun eräpäivää. Maksupäivän siirto tulee tehdä sähköisessä itsepalvelukanavassa Caruna Plussassa, kun asiakas on saanut laskun. Caruna+ palvelun voi ladata applikaatiokaupasta tai käyttää caruna.fi kautta löytyvää palvelua.

- Kun asiakkaidemme arki väistämättä vaikeutuu tässä poikkeuksellisessa tilanteessa toivomme, että voimme omalta osaltamme tuoda hieman helpotusta päivittäisen elämän sujumiseen. Laskujen maksupäivän muutos edellyttää asiakkaan toimenpiteitä sähköisessä Caruna Plus -itsepalvelukanavassamme, sanoo Carunan asiakkuusjohtaja Katriina Kalavainen.

Asiakas pystyy tekemään muutoksen Caruna Plussassa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Asiakas voi valita mieleisensä maksuajan saamalleen laskulle jopa 90 päivää eteenpäin. Muutos tulee tehdä ennen laskun eräpäivää.

Caruna Plussassa asiakkaat voivat kätevästi tilata niin sähkönjakelua kuin muuta asiointia koskevat asiakastiedotteet sähköpostitse tai tekstiviestinä. Maksuttomat ilmoitukset kannattaa ottaa käyttöön Caruna Plussassa ja samalla kannattaa varmistaa, että omat yhteystiedot ovat palvelussa oikein.

Säänkestävän sähköverkon rakennus jatkuu ja tuo työtä urakoitsijoillemme

Caruna työllistää verkonparannushankkeissaan lukuisan määrän urakoitsijoita eri puolilla Suomea.

- On tärkeää, että jatkamme säänkestävän verkon rakentamista myös näissä poikkeuksellisissa oloissa, jotta voimme varmistaa häiriöttömän sähkönjakelun ja omalta osaltamme tukea elinkeinotoimintaa verkkoalueillamme. Toki huomioimme toiminnassamme asiakkaiden, rakentamisen kumppaneiden sekä oman henkilöstömme terveyden, sillä se on nyt etusijalla kaikessa tekemisessä, sanoo Carunan sähköverkkojohtaja Kosti Rautiainen.

Koronavirusepidemia vaikuttaa myös Carunan toimitusketjun yrityksiin ja niiden talouteen. Caruna haluaa osaltaan helpottaa urakoitsijoiden selviytymistä koronan aiheuttamista taloudellisista menetyksistä ja nopeuttaa laskujen maksuaikataulua seuraavien kuukausien aikana. Urakoitsijoiden ei tarvitse muuttaa laskujen eräpäiviä, vaan Caruna huolehtii käytännön toimenpiteistä.

Päivitämme tietoa epidemian vaikutuksista Carunan toimintaan kotisivuillamme.

Jaa artikkeli
Facebook icon Twitter icon LinkedIn icon