Ajankohtaista

Caruna palkittiin CXPA Finlandin Asiakaskokemusten johtaminen Suomessa – tutkimuksessa

Caruna palkittiin CXPA Finlandin Asiakaskokemusten johtaminen Suomessa – tutkimuksessa

Caruna ylsi selvityksessä kolmannelle sijalle sekä oli myös tämän vuoden paras nousija. Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finlandin tutkimus mittasi asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa top 500 –yritysten ja Suomen tunnetuimpien brändien keskuudessa. Kyselyyn vastasi yhteensä 88 asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaista 74 yrityksestä. Selvästi yli puolet vastaajayrityksistä kuuluu liikevaihdoltaan yli 100 miljoonan euron kokoluokkaan. Runsaassa puolessa vastaajayrityksistä on töissä yli 1000 henkilöä.

Tutkimus tehtiin Suomessa tänä vuonna jo neljättä kertaa. Kartoitus toteutettiin web-kyselynä sekä puhelinhaastatteluina huhti-toukokuussa. Se pohjautuu Yhdysvalloissa useana vuonna tehtyyn kansainväliseen selvitykseen, jonka on toteuttanut Temkin Group. CXPA Finlandin ja Shiruten kumppaniyrityksinä tutkimuksessa olivat mukana Customer Experience World/Focus Group Events ja Talentum Events.

”Olemme osallistuneet tutkimukseen nyt toista kertaa. Tutkimus antaa hyvän kuvan asiakaskokemuksen johtamisen tasosta Suomessa sekä antaa tietoa siitä, millä tasolla olemme muihin suomalaisiin suuriin ja keskisuuriin yrityksiin verrattuna. Käynnistimme keväällä palvelumuotoilutyön, jonka keskeisenä tavoitteena on asiakaskokemuksen suunnittelu siten, että palvelu vastaa sekä asiakkaan tarpeita, että Carunan liiketoiminnallisia tavoitteita. Asiakastutkimusten ja haastattelujen pohjalta olemme kehittämässä sekä digitalisoimme palveluita asiakkaiden tarpeisiin. Olemme iloisia tästä huomionosoituksesta, joka kannustaa meitä jatkamaan kehittämistyötämme asiakaskokemuksen parantamiseksi”, sanoo Carunan asiakkuusjohtaja Katriina Kalavainen.

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA) paikallisjärjestö Suomessa. Järjestö toimii asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä, jonka tavoitteena on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään.

Caruna
Viestintä